Selecteer een pagina

KPN moet in allerijl zijn verdienmodellen aanpassen en prijzen omhoog gooien omdat haar klanten teveel mobiel internet gebruiken. Vodafone daarentegen ziet meer omzet door groei in het gebruik van mobiel internet.

Afgelopen week berichte we nog dat KPN vanwege een veelgebruikte smartphone applicatie omzet misliep omdat KPN klanten geen SMS en MMS berichten meer stuurden maar massaal gebruik maakte van de gratis berichtenservice WhatsApp. Hierdoor nam bij KPN het gebruik van mobiel internet wel toe, maar inkomsten uit SMSbundels bleven achter bij de verwachting.

Nu lezen we dat Vodafone een verdriedubbeling van mobiel internetgebruik gezien heeft het afgelopen jaar en dat dit bij de een na grootste mobieleprovider tot forse omzetgroei heeft geleid.
Dus wat kan Vodafone wel dat KPN kennelijk niet lukt? Vodafone heeft haar netwerk degelijk ingericht op mobielinternet met hoge snelheden en de juiste abonnementen beschikbaar gesteld die op de behoefte van haar klanten zijn afgestemd.

1,87 miljard zette Vodafone om en het bedrijf zag in Nederland een stijging 5,4 procent aan omzet.